Rozpoczęły się prace związane z realizacją pierwszego odcinka Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI) prowadzącej od Bielska-Białej do Bulowic. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na badania geologiczne z firmą Voessing, które mają na celu przygotowanie projektu budowlanego. Całkowity koszt tej inwestycji wynosi blisko 31,3 mln zł, a czas realizacji ustalono na mniej niż trzy lata.
W ramach przygotowywanych działań zaplanowano nie tylko wykonanie badań geologicznych, ale także uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń na budowę 16,9 km odcinka trasy S52. Po zakończeniu prac geologicznych, GDDKiA przewiduje ogłoszenie przetargu na wybudowanie drogi na etapie, gdy decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji będzie już wydana. Powstanie trzech węzłów drogowych na tej trasie oraz miejsc obsługi podróżnych, co znacząco zwiększy komfort podróży.
Na nowym odcinku drogi powstaną także mosty, wiadukty oraz estakady, w tym najdłuższy most na Sole w Kobiernicach. Z myślą o odprowadzeniu wód deszczowych zbudowanych zostanie 27 zbiorników retencyjnych, co ma na celu zapewnienie odpowiedniego zarządzania wodami. Beskidzka Droga Integracyjna zastąpi obecny odcinek drogi krajowej nr 52, który charakteryzuje się dużym natężeniem ruchu, z liczbą pojazdów sięgającą nawet 19 tysięcy dziennie w rejonie Bielska-Białej.
Dalsze prace nad BDI obejmują także inne odcinki, dla których GDDKiA planuje zakończenie oceny ofert na badania geologiczne oraz przygotowanie projektu budowlanego. Już w drugiej połowie lipca mają zostać wybrani wykonawcy dla odcinków Bulowice – Chocznia oraz Kalwaria Zebrzydowska – Głogoczów. GDDKiA zamierza kontynuować prace w zgodzie z harmonogramem, by zrealizować planowane inwestycje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.
Źródło: Urząd Miasta Bielsko-Biała
Oceń: Prace geologiczne na Beskidzkiej Drodze Integracyjnej rozpoczynają się w Bielsko-Białej
Zobacz Także