Bielskie Biuro Rzecznika Konsumentów przyjęło ponad 5700 zgłoszeń w minionym roku


W bieżącym roku bielskie Biuro Rzecznika Konsumentów odnotowało znaczący wzrost liczby zgłoszeń od mieszkańców powiatu bielskiego oraz Bielska-Białej. W 2024 roku przyjęto ponad 5700 reklamacji, a najczęściej poruszanymi tematami były reklamacje dotyczące sprzętu AGD i RTV oraz telefonów. Biuro przyjmuje również skargi związane z branżą odzieżową, obuwiem oraz biurami podróży.

Rzeczniczka konsumentów, Ariadna Wałęga, podkreśla, że zanim mieszkańcy zdecydują się na złożenie reklamacji, powinni skontaktować się z biurem. Dzięki temu można uzyskać informacje dotyczące poprawnego formatu pisma reklamacyjnego oraz wymogów formalnych, co może być kluczowe w procesie dochodzenia swoich roszczeń. Wiele spraw kończy się na telefonicznych poradach, a w bardziej skomplikowanych przypadkach, klienci są zapraszani do biura na osobiste spotkanie.

Rzecznik konsumentów oferuje również pomoc w redagowaniu pism reklamacyjnych oraz wskazuje odpowiednie instytucje do rozstrzygania problemów. W sytuacji, gdy działania podejmowane przez mieszkańców nie przynoszą rezultatów, biuro podejmuje interwencje u przedsiębiorców, starając się wypracować polubowne rozwiązania. Z danych wynika, że z 258 wniosków, 117 zakończyło się sukcesem dla składających je konsumentów, co potwierdza efektywność działań bielskiej instytucji.

Mieszkańcy chcący skorzystać z porad biura mogą kontaktować się telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Biuro znajduje się przy ulicy Piastowskiej 40 w Bielsku-Białej, a kontakt możliwy jest również poprzez specjalnie dedykowane dokumenty dostępne na stronie internetowej Starostwa Powiatowego.

Źródło: Urząd Miasta Bielsko-Biała


Oceń: Bielskie Biuro Rzecznika Konsumentów przyjęło ponad 5700 zgłoszeń w minionym roku

Średnia ocena:4.95 Liczba ocen:8


Zobacz Także